Gratis SEO-analyse - Nøkkelen til organisk synlighet


Hva inneholder vår gratis SEO-analyse?

Rapporten du får på epost inneholder en teknisk helhetlig SEO score på siden din, basert på forskjellige rangeringsfaktorer som søkemotorer som b.l.a Google ser etter når de skal rangere en nettside i søkeresultatene.

Du vil også se hvor mange feil, advarsler og bemerkninger nettstedet ditt har. Under feil (errors) finner du de groveste feilene. Disse har stor negativ effekt på hvor du havner i søkeresultatene til Google og burde rettes opp så raskt som mulig. Advarsler er de nest alvorligste feilene. Disse kan være ting som gjør siden din treg eller uresponsiv. Bemerkninger  er SEO-feil som ikke er kjempeviktig, men fortsatt har en liten negativ virkning på nettstedet ditt og burde heller ikke ignoreres.

En gratis SEO analyse vil også gi deg en liste med topp tre feil som du burde arbeide med å rette opp i så fort som mulig.

Hvis du ikke har nok kompetanse med rette opp SEO-feil på siden din selv, så kan vi hjelpe deg med det.

Les mer om hva vi tilbyr innen søkemotoroptimalisering

Trenger du en SEO-analyse som går mer i dypden?

VI kan levere en SEO-analyse som gir deg et større innblikk i hvordan du kan rette tekniske feil, bygge innhold og skape større organisk trafikk til din nettside. Vi gjør også en konkurrentanalyse som viser områder du kan gjøre bedre for å få overtaket på konkurrentene dine.

Hva er SEO - søkemotoroptimalisering?

SEO er en ofte brukt forkortelse for Search Engine Optimalization, eller søkemotoroptimalisering på norsk.

Poenget med SEO er på en teknisk eller innholdsmessig måte å øke synlighet i søkemotorer som Google, Bing etc.

Den tekniske delen går ut på å sørge for at f.eks. nettsiden er responsiv på alle typer enheter og rask til å laste inn for besøkende. Mye teknisk SEO merkes ikke av brukere og heller ikke av de som eier nettstedet. Søkemotorer ser det og tar alt i betraktning når siden skal rangeres i søkeresultatene.

Innhold spiller også en stor del i SEO. Hvor relevant innholdet ditt er i forhold til søkefrasen som ble søkt på har mye å si hvor synlig du blir. Bilder og video på nettsiden kan også hjelpe deg med å havne foran konkurrentene. Innholdet kan bevist jobbes mot en spesiell søkefrase du vil rangere høyt på.

Målet er å rangerer så høyt som mulig på en type søkefrase i et organisk søk, helst et ord eller en setning som har et stort søkevolum per måned men fortsatt er relevant til det din bedrift holder på med.

Hvordan Heliks jobber med SEO

SEO er en langsiktig prosess. Heliks lager en strategi og plan på hva som må gjøres for å oppnå de resultatene du er ute etter. Inkludert i prosessen er følgende:

  • Søkeordsanalyse
  • Konkurrentanalyse
  • Optimalisering av innhold
  • Lage nytt innhold

Få en gratis rapport hver måned

Vi holder deg oppdatert hver måned på hva som er gjort og hvordan arbeidet har påvirket den organiske trafikken. Rapporten er laget slik at selv de som ikke har stor kunnskap rundt SEO lett kan forstå innholdet i den.