Hvem trenger Business Manager?
Business Manager passer blant annet for deg som har en jobb som innebærer å administrere flere ulike annonsekontoer og profiler på Facebook og Instagram. Det er også et godt verktøy dersom du har en egen virksomhet som disponerer flere kontoer og annonsekontoer samtidig, og kanskje særlig hvis denne virksomheten har flere avdelinger spredt utover ulike geografiske områder og tidssoner. Dersom du eier et byrå og har flere ansatte som skal administrere aktiviteter til samme tid kan det også være svært aktuelt. Ofte er det også nødvendig å bruke betalingskort ved ulike annonse - sammenhenger, og Business Manager er gull verdt også her.
Fordelene med Business Manager
Se for deg Business Manager som et dashbord hvor du har full oversikt over dine sider og annonsekontoer. Det er oversiktlig, og du sparer verdifull tid og energi. I tillegg slipper du å inkludere din egen personlige profil, hvilket gir rom for å skille mellom bedriftens aktiviteter og dine egne.
Med Business Manager har du også full kontroll over hvem som har tilgang til de ulike annonsekontoene og sidene, og i hvor stor grad de kan gjøre endringer eller gjennomføre aktiviteter. Dersom du ønsker å fjerne urelevante personer - for eksempel noen som har sluttet i jobben, så kan du enkelt gjøre dette. Like enkelt er det å legge til personer. Dette gjelder også samarbeidspartnere og byråer.
Og ikke nok med det. Verktøyet gir deg for øvrig enklere tilgang til alle nødvendige funksjoner som rapporterings- og analyseverktøy, ressursbibliotek og planleggingsverktøy.