Bakgrunn for prosjektet
Husfliden Røros, med sin lange historie som strekker seg helt tilbake til 1934 innså behovet for en digital fornyelse. Gjennom implementeringen av en oppdatert nettbasert løsning, innføringen av oppdaterte visuelle elementer og grundig opplæring i den effektive bruken av sosiale medieplattformer og fotografering, gjennomgikk Husfliden Røros en betydelig digital revitalisering.
Foto
For å bygge opp nettsiden trengtes det bilder av de ulike bunadene. Vi fikk låne en flott bakgård i Røros sentrum som bakteppe for fotoshoot. Blant gamle vegger med flere hundre års historie stilte modellene opp i tradisjonsrike bunadsdrakter.




Nettside
Ett av kundens primære ønsker var å oppnå en minimalistisk og oversiktlig design på nettsiden. Målet med nettsiden var også å tilfredsstille besøkendes behov for svar på de mange spørsmålene som tidligere hadde blitt håndtert via telefon eller e-post. Dette ga tekstinnholdet og strukturen en avgjørende betydning.
Workshop
Heliks har hatt gleden av å arrangere to workshops for Husfliden Røros. Den første workshoppen fokuserte på optimal bruk av sosiale medier, mens den andre konsentrerte seg om å bruke mobilen til å ta bedre bilder. Workshoppene har hjulpet de ansatte til å publisere bedre innhold på sosiale mediekanaler.
Logo
Husfliden Røros' logo krevde også en revitalisering. Den tidligere logoen hadde en markant kantete design og inneholdt ujevnheter som resulterte i en noe uvanlig fasong når den ble forstørret. Dermed ble logoen jevnet ut og gitt en oppfriskende oppdatering, noe som nå har resultert i en forbedret visuell fremtoning.
Før
Etter